Werkdag en Sunset

16 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Wij sloten vanmiddag met een dubbel gevoel onze werkdag af. We startten de ochtend super leuk met een mooie snelle bevalling die ik (Robin) mocht begeleiden. Helaas werden we bij de tweede bevalling hard met onze neus op de feiten gedrukt dat de zorg er hier echt anders aan toe gaat. Ook deze tweede mooie bevalling mocht ik begeleiden en ging goed. De baby had helaas niet zo’n goede start en hier stonden we met een machteloos en gefrustreerd gevoel toe te kijken hoe de verpleegkundigen op een, naar onze mening, inadequate manier bezig waren met de baby. De baby werd uiteindelijk opgenomen ter observatie op de “Nicu”.

We hadden gehoopt met onze kennis juist op dit soort momenten een steentje bij te kunnen dragen, maar helaas werd er niet naar ons geluisterd. Wel even moeilijk om dit te accepteren, maar blijkbaar staan ze niet open voor nieuwe kennis. We zullen dit denk ik de komende weken nog vaker tegen gaan komen.

Moe en een beetje ontdaan, kwamen we thuis maar wel met een leuk vooruitzicht, namelijk de zonsondergang gaan bekijken vanaf een berg met prachtig uitzicht. Rond 16.45 vetrokken we in de Jeep met onze inmiddels privé gids/chaffeur Kevin. Na ruim een uur rijden en een stijl weggetje, kwamen we bovenop de berg aan. Wauw wat een uitzicht, we konden helemaal rondom van uit uitzicht genieten en Mount Meru liet zich vandaag ook helemaal tot aan de top zien zonder wolken. Een beetje illegaal zijn we op een gebouwtje gaan zitten. Als de beveiliging zou komen, moesten we 5000 shilling betalen, zo niet was het gratis.

Nou die beveiliging hebben we niet gezien en wat hebben we genoten. Na aankomst moesten we nog ruim een uur wachten, maar we vermaakten ons prima met elkaar en het uitzicht. Helaas ging de zon niet mooi achter de bergen onder, want er zat een wolk voor. Geen mooie kleuren dus, maar toch bijzonder. Zo konden we de dag toch leuk en ontspannen afsluiten!

9B95873D-573B-4E86-ADEB-B6F525B850F0   8398480E-C371-4400-BD49-8AC0AA1940E4

Liefs Robin en Janine

1. Mama:
    16 januari 2023
    Heftig hoor meiden! In schril contrast met de zorg in Nederland.Fijn om dan wel van de mooie natuur daar te kunnen genieten😘
  2. Opa & Oma Jym:
    16 januari 2023
    Weer mooi dat je die bevalling kon doen. Maar hoop dat hij toch een goede start krijgt.
  3. Opa:
    16 januari 2023
    Nu merken jullie dat er een ander werk en denk niveau is in Afrika, maar geniet van de mooie natuur.