Fitgirls in Tanzania

17 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag een rustig dagje in het meru district hospital. Janine mocht vandaag meekijken met een keizersnede en ik heb vooral heel veel heen en weer gelopen naar het laboratorium (want waarom zou je het bundelen als je er ook steeds iemand om kan sturen). Wel goed voor de stappenteller. Verder hebben we naast de gebruikelijke controle rondjes niet veel gedaan. Gelukkig weten we ons beter te vermaken nu. Ook gezellig dat de andere meiden daar rondlopen, kunnen we elkaar even opzoeken.

Vanmiddag hebben we lekker relaxed in de tuin gelegen en heb ik nog een klein wasje gedaan. Ons psychisch voorbereiden, want we zouden vanavond met Allan (van de organisatie) naar een sportschool in Arusha gaan. Hij zou ons komen ophalen, maar de tijd was een beetje onduidelijk. 17u ophalen of 17u daar. Dus als keurige Nederlanders zaten we om 16.30 in onze sportoutfit klaar om te gaan. Toen werd het 16.50, 17.00 en 17.15 en nog steeds geen Allan. Onze hoop om nog te gaan begon een beetje te verdwijnen. Op het berichtje wat we stuurden kregen we ook geen antwoord.

Enigszins teleurgesteld, maar ergens hadden we dit al verwacht. De Tanzaniaanse mentaliteit is namelijk pole pole (rustig aan). Aangezien we ons allemaal al in onze sportoutfit hadden gehesen, besloten we lekker een workoutje in de tuin te doen. Weer even wennen na 3 weken niet sporten en in de warmte, maar het was wel lekker. Wie had dat gedacht, dat we zouden gaan sporten in Tanzania.

AEA946ED-F615-4827-9232-9DDBB88EA4B5
Nu lekker schoon gedoucht met de beentjes omhoog. Misschien houden we dit er wel in!

Liefs Robin en Janine

1. Opa & Oma Jym:
    17 januari 2023
    Hee, dat was jammer van niet naar de sportschool, maar inventief om dat zelf te gaan doen. Houwen zo. Succes!!!!
  2. Stephanie:
    17 januari 2023
    Digibeet die ik ben…. Zie nu pas in mijn spambox jullie reisverhalen😳 maar wat een verhalen en foto’s! 😍
  3. Eddie:
    19 januari 2023
    Mentaliteit ken ik uit Indonesië. PLAN PLAN.