Zwemmen, zonnen & repeat

1 maart 2023 - Paje, Zanzibar, Tanzania

Vandaag een rustig dagje.

We hadden de wekker gezet om naar de zonsopkomst te gaan kijken. In het donker was het moeilijk te zien of het bewolkt was, dus we zijn maar uit bed gegaan en gaan kijken. Tegen de tijd dat we allemaal een beetje waren opgestart begon het al licht te worden, dus we moesten een beetje opschieten. Een prachtige lucht, maar helaas wel wolken. De kleuren konden we wel zien en door het wolken dek zagen we heel even een knal roze zon, maar al snel werd de bewolking meer en zagen we niks meer. Een paar mooie foto’s en morgen nog een poging.

DB08BEE3-EA9C-44A5-9BF4-B489ED6A9E1A

We zijn nog even terug gegaan naar bed tot aan het ontbijt. Na het ontbijt trakteerden Janine en ik onszelf op een pedicure in de spa hier. Lisanne genoot even van haar momentje alleen. Verder hebben we vooral aan het zwembad gelegen vandaag. De activiteiten die hier te doen zijn, zijn voornamelijk snorkelen of aan de andere kant van het eiland. We besloten om lekker relaxed te genieten van onze twee laatste dagen hier.

Tijdens de lunch konden we genieten van twee meiden die een hele uitgebreide fotoshoot in het water aan het doen waren. We werden geïnspireerd en dachten dat gaan we ook eens proberen. De foto’s zijn niet echt het tonen waard, maar we hadden wel een lekkere duik in het water. Warm, heel zout en de bodem voelt een soort als klei, maaaar wel wit zand en een blauwe zee.

Onze laatste avond bij het hotel aan het strand gegeten. We hadden al verschillende verhalen gehoord van meiden dat je hier lekker kon eten en wat is fijner dan na het eten rollend naar je kamer. We begonnen met een cocktail en een spelletje. Het is immers onze laatste avond, dus we moeten extra genieten. Terwijl we daar zaten werden we nog verrast door een red colobus monkey. We hadden helemaal niet naar dat bos gehoeven.

AD566DD9-CC3C-4EDF-82BB-E408B23A27A0

6EF60C95-D747-413E-8A26-C63D52A57FDF
Daarna gegeten. We hebben wel eens lekkerder gegeten en de service was niet heel top, maar het was gezellig! Het is heel gek om te beseffen dat dit ons laatste avond in Afrika is. Morgen zitten we rond deze tijd als het goed is op het vliegtuig te wachten en vliegen we na 2 maanden weer naar Nederland. Dat zal weer even wennen zijn. De kou, andere cultuur, drukke agenda. Maar we hebben wel heel veel zin om iedereen weer te zien!

Morgen nog van de laatste dag genieten, spullen pakken en dan dag zeggen tegen Afrika!

Liefs Robin en Janine

1. Opa:
    Tot ziens in holland
  2. Opa:
    1 maart 2023
    Bedankt voor alle leuke reisverslagen en foto’s we hebben er van genoten. Opa Ed en Oma Els
  3. Ingela Jansen:
    1 maart 2023
    Het was heel leuk om zo met jullie mee te kunnen lezen en leven😊. Vinden het ook wel weer fijn dat jullie weer naar huis komen, ook namens boomer😄😘
  4. Opa & Oma Jym:
    1 maart 2023
    Wat een heel andere mooie wereld ook in Africa. En fijn dat we dat mee mochten beleven met jullie leuke en gezellige verhalen over alles enz. Tot ziens aan het eind van de week bij je pap en mam. Liefs van ons. Goede reis.!!!
  5. Mama:
    1 maart 2023
    Geniet nog van jullie laatste dag. Het zit er na 2 maanden toch echt bijna op. Een hele goede reis terug naar huis! Tot vrijdag😘
  6. Eddie:
    2 maart 2023
    Het is voorbij gevlogen. Is dit het laatste verhaal of komt er vrijdagavond in Nederland ook nog een verslag van de terugreis? Ps… gaat de zon in Tanzania ‘s morgens onder?
  7. Robin en Janine:
    2 maart 2023
    Ja dat komt door het tijdsversch🙈🙊
    En dat laatste blog, weet ik nog niet. Ligt er aan hoe moe ik ben😜