De aller laatste dag!

2 maart 2023 - Zanzibar International Airport, Tanzania

Dat was het dan, onze aller laatste dag in Afrika. Ongelofelijk hoe snel de tijd is gegaan en hoe gek dat we straks weer op Nederlandse bodem zijn en dat ons dagelijks leven weer opgepakt gaat worden.

Onze laatste dag hebben we relaxed besteed. Weer vroeg op voor een zonsopkomst. Minder mooie kleuren, maar we zagen dit keer wel de zon echt opkomen. Ook heel mooi. Nu hebben we een beetje van allebei gehad. We gingen daarna nog maar even naar bed, want anders werd het wel een hele lang dag (en mogelijk nacht).

E3EFA165-F513-46B8-84A4-F05C57C46617      C11C14BC-D6AF-4EE2-976C-7CE9C9CD53C7

Na het ontbijt besloten we nog wat actiefs te gaan doen, namelijk suppen. We konden een sup huren bij de kitesurfshop naast ons hotel en konden zo het water in lopen. Hoe ideaal. Iets minder ideaal was de stroming. Voor je gevoel mega hard aan het peddelen, om vervolgens naar het strand te kijken en te zien dat je ongeveer nog op de zelfde plek dobbert. En even stoppen met peddelen betekende gelijk een paar meter stroomafwaarts. Even een kleine workout dus, maar wel heel leuk.

0B53EADA-4C7B-4F00-8382-E77BE33CA548        65718C1B-A8F5-4174-821D-24B65D3072E6

Daarna lekker bijgekomen bij het zwembad. Hier hebben we ons vermaakt tot de lunch. Onze laatste lunch hier op Zanzibar, weer lekker bij een strandtent!

8693FB5D-3594-4AE7-B95A-7CB5CFE2DF65

Daarna was het tijd om te gaan douchen en onze spullen te pakken. Uiteraard waren we weer veelste vroeg klaar, dus we hebben nog even genoten van de airco op de kamer. Met onze zware tassen uitchecken en hup in de taxi. De chauffeur was er eerder dan de afgesproken tijd, dat we dat nog mogen meemaken op onze laatste dag. Gelukkig een ritje met airco naar het vliegveld, want ja we hadden onze vliegtuig kleding al aan. Aangezien het vriest in Nederland en we straks een temperatuur verschil van 30 graden hebben, hebben we alvast een lange broek aan en trui mee.

Op het vliegveld snel onze zware ruimbagage inchecken, dubbel check of het naar Amsterdam gaat en hup door de douane. Hier moet je overal 800x je vliegticket en je boardingpass laten zien, maar gelukkig is het niet heel druk, dus overal snel door heen.

Op het vliegveld genoten van de laatste keer samosa’s en nu is het wachten tot we mogen gaan boarden. Dag Afrika, we gaan je missen..

Liefs Robin en Janine

1. Opa:
    2 maart 2023
    Goede vlucht en welkom thuis ✈️
  2. Ayla:
    Goede reis & tot snel! 😘
  3. Eddie:
    2 maart 2023
    @robin. Ik leg wel een extra vliesdeken voor je klaar. Tot straks.