Tijd voor vakantie!

18 februari 2023 - Tengeru, Tanzania

We hadden vorige week gezegd laatste keer naar het Mount Meru hotel, maar we hadden geen plannen meer vandaag, dusja wat moesten we dan gaan doen….

Het werd dus weer een dagje in de zon liggen. Dit keer wel echt de laatste keer, we hebben nu geen vrije dagen meer hier. Nog 1x genoten van de pizza daar, het heerlijke relaxen op de ligbedjes en vooral de afkoelende duikjes in het zwembad.

We waren vandaag maar met zijn vieren, volgens mij zijn we nog niet met zo’n kleine groep bij het hotel geweest. We wilden op tijd weer naar huis, want wij we moesten om 19.00u weg richting het vliegveld. We waren uiteindelijk precies op tijd thuis voor het eten. Ons ritje met de dala dala duurde een uur in plaats van 20 minuten. In Tengeru (de halte voor onze halte) is het markt op zaterdag, dus mega druk en ze verlaten deze halte niet voordat de bus tot het laatste gaatje gevuld is. Wat ook weer onhandig was, want bij de volgende stop moest ongeveer iedereen er eerst weer uit, voordat wij eruit konden. Maar goed we waren thuis, konden nog eten en Kevin wilde toch iets later vertrekken.

Dat we mee gingen met Lisanne was trouwens een verassing. We hadden tegen haar gezegd dat we thuis op haar zouden wachten en dat we zouden zorgen dat Kevin op tijd vertrok (gezien de pole pole houding hier). We hadden haar een omschrijving gegeven: zoek naar de man met kort rasta haar en een bordje met je naam erop.

In de auto vertelden we Kevin dat het een verassing voor Lisanne was dat we meegingen. Hij had het leuke idee om zonder bordje klaar te gaan staan, kijken of ze hem kon vinden op basis van onze beschrijving. Toen ze aankwam stonden wij op een afstandje. We hadden Kevin een foto laten zien, dus hij stond al enthousiast te zwaaien naar haar. Dat vond ze wel gek, maar kort daarna kwamen wij aangerend. Super leuk dat ze er eindelijk is!!

In het donker naar huis, dus ze heeft nog weinig van de omgeving gezien. Gelukkig hebben we morgen al veel op de planning staan. We gaan langs alle projecten waar wij zijn geweest om de opgehaalde spulletjes langs te brengen!

Nu lekker naar bed! We zijn benieuwd hoe ze haar eerste nacht gaat ervaren! Geen foto’s van vandaag, want dat zijn we vergeten. Morgen weer.

Liefs Robin en Janine

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingela Jansen:
    18 februari 2023
    Fijn dat Lisanne goed is aangekomen en superleuk idee om haar toch op te halen. Veel plezier met het rondje langs alle plekken en iedereen zal vast heel erg blij zijn om de spulletjes te ontvangen. En dan op naar de safari. Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien. Geniet er van met elkaar!
  2. Eddie:
    19 februari 2023