Een dagje langs alle projecten!

19 februari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag zijn we een hele dag onderweg geweest om alle gedoneerde spullen af te geven.

We startten de ochtend in het Huruma Orphans weeshuis, het weeshuis waar we geschilderd hebben. We hadden voor de kinderen kleurboeken, stiften, potloden en bellenblaas gekocht. En of ze er blij mee waren. Nadat we de bellenblaas hadden uitgedeeld rende iedereen naar buiten en zagen we meteen overal bellen rondvliegen.

46A7DBD1-7672-4E70-AE16-0DF9ED561BEC
Terwijl we daar waren kwam er een busje aangereden met een groep vrouwen en een man. Zij en de kinderen werden naar de woonkamer gebracht en ook wij werden binnen uitgenodigd. Het bleek een soort mini dienst, er werd gezongen, gebeden en bedankt voor de spullen die gedoneerd waren. Het bidden ging weer op dezelfde intense manier als in de kerk. Bijzonder om nog een keer zo kleinschalig mee te maken.

Daarna hebben we ons nog even vermaakt met voetballen en een paar dansjes en toen was het weer tijd om te gaan. De moeder van het huis kwam pas later aan, maar toen ze ons zag begon ze te stralen. Ze bedankte ons weer hartelijk en zei dat de plek aanvoelde als een nieuw huis. Dat we dat hebben kunnen waarmaken met een paar dagen verven! Evelyne heeft nog gezorgd voor nieuwe gordijnen, kasten en een renovatie van het sanitaire gebouw. We hebben samen echt veel voor deze kinderen betekend! Heel bijzonder en mooi om mee te maken.

5901E09C-D395-411A-A591-82847AF49AD7

Onze volgende stop was een lunch bij tanz hands en daarna het Cradle of Love weeshuis. De manager was speciaal gekomen om onze spullen in ontvangst te nemen en wat had Lisanne veel meegenomen. Ze waren ontzettend blij en dankbaar. Nog even op de foto en daarna nog even geholpen met het flesje geven en het badje op de Nursery.

D09372E9-B438-4658-8B20-BD81BD113B9D
Iedereen echt heel erg bedankt voor de donaties. Mede dankzij jullie hebben wij een heleboel kindjes en mensen blij gemaakt.

Onze laatste stop was bij het Meru District Hospital. Lisanne had nog wat medische apparatuur en navelklemmen gekocht van het opgehaalde geld. Daarnaast had ze materiaal meegenomen waar wij in Nederland vliezen mee breken. Een soort plastic stokjes met een heel klein haakje. We hebben uitgelegd hoe ze het moeten gebruiken en dat ze het kunnen steriliseren en hergebruiken. Nog even benadrukt dat dit een stuk veilig is dan de manier waarop ze het hier normaal gesproken doen (door gebrek aan het juiste materiaal).

We kwamen onze vriend (de mannelijke verpleegkundige) nog tegen. Wel leuk dat we nog even afscheid konden nemen, we hadden hem heel de week niet meer gezien en hij heeft onze tijd daar een stuk leuker gemaakt. Hij moest ons nog even jaloers maken door te zeggen dat hij vandaag twee stuitbevallingen had gedaan. Dat stond echt nog op ons wensenlijstje, maar helaas bij ons niet voorgekomen.

Kevin heeft ons heel de dag rondgereden en steeds heel lief op ons gewacht. We hadden bij het ziekenhuis gezegd dat hij mocht gaan, want we wilden Lisanne nog even een piki piki laten ervaren. Bij thuiskomst nog even snel een laatste wasje gedaan en onze spullen gepakt, want MORGEN GAAN WE SAFARI!

A5DAAAC6-E5FE-4FC4-AE76-B5CFAB2B6CE8

Om 7u vertrekken we, dus we gaan niet te laat naar bed. Helaas betekend het wel dat we weer afscheid moeten nemen, want Anna vertrekt morgenavond weer naar Nederland. We zullen proberen de blog up to date te houden, maar dat hangt ook af van het internet bereik in de parken.

Liefs Robin en Janine

1. Opa: