Weer een andere samenstelling

1 februari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vanmorgen namen we afscheid van Lotte en Coosje. Zij gaan nu voor 5 dagen op safari, komen nog 1 nachtje terug en gaan dan naar Zanzibar. Vanaf nu gaan we elke keer echt afscheid van elkaar moeten nemen. Toch gek, als je 3 weken zoveel met elkaar hebt meegemaakt. De groepssamenstelling is nu ook weer anders, dus dat is ook weer even wennen. Gelukkig kennen we elkaar wel allemaal al, maar je merkt toch wel een andere sfeer als er mensen uit de groep missen. Uiteraard wel gewoon gezellig! Janine en ik blijven hier het langst en zullen dus iedereen moeten uitzwaaien. Gelukkig kunnen we elkaar in Nederland weer opzoeken.

We zijn wel benieuwd hoe het gaat zijn met de nieuwe vrijwilligers die nog gaan komen de komende weken. Morgenavond zal de eerste nieuwe vrijwilligster arriveren. Kevin kon ons nog niks over haar vertellen, dus we zijn benieuwd hoe oud ze is en wat voor vrijwilligerswerk ze komt doen. Het huis blijft lekker vol zo!

Vandaag gingen we maar met zijn drieën naar het ziekenhuis, net als op onze eerste dag. Helaas was er weer weinig te beleven. De studenten waren er eerder dan ons, dus zelfs onze taak voor het controle rondje werd ingepikt. Gelukkig konden we nog wel wat controles doen, maar erg nuttig voelden we ons weer niet. Een van de verpleegkundigen vertelde nog vrolijk dat hij in zijn laatste nacht 8 bevallingen had gedaan, waarvan 2 stuitbevallingen bij een tweeling. Jaloers, want dat staat nog op ons wensenlijstje om hier te zien. Morgen gaan we opnieuw een poging doen om in de middag te gaan, hopelijk geen studenten en wel bevallingen!!

De middag hebben we rustig aan gedaan. We waren allebei best moe van de afgelopen twee dagen. Daarnaast is het onze enige vrije middag deze week, want er staan al weer leuke dingen op de planning. We hebben de middag slapend en lezend doorgebracht. Heerlijk na twee van die lange dagen!

Vanavond lekker op tijd naar bed. Een beetje bijslapen, zodat we weer fit zijn voor de komende dagen.

Liefs Robin en Janine

1. Eddie: