Rustige dag

26 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

De barbecue gisteravond was erg gezellig! We hebben lekker gegeten en gedanst onder het genot van een drankje. Halverwege de avond viel de stroom ineens uit en ging ons feestje verder in het donker. Een heldere lucht met heel veel sterren, ook wel bijzonder en gezellig! De stroom is voor het eerst sinds we hier waren zo lang uit geweest. Gelukkig net weer aan voordat we naar bed gingen, zodat we wel met licht en warm water konden douchen.

Vanmorgen hebben we 3 van de meiden uitgezwaaid. Die zien we over 5 dagen pas terug met waarschijnlijk hele gave verhalen over de safari. Van de eerste foto’s en filmpjes werden we al een beetje jaloers. Gelukkig hebben wij die safari nog tegoed, kunnen we alvast naar uitkijken!

De ochtend in het ziekenhuis was wederom rustig. Er lagen weinig patiënten (het worden er steeds minder voor ons gevoel) en we stonden met 5 vrijwilligers. Gister zijn er ook medische studenten in grote groepen begonnen, dus we moeten het werk nu ook nog met hun verdelen. We balen wel een beetje deze week, want we zitten meer te niksen dan dat we aan het werk zijn en we hebben nog geen een bevalling gezien deze week. Initiatief nemen haalt trouwens ook weinig uit, want we krijgen elke keer een NO te horen als we vragen of we wat kunnen doen. Elke dag maar weer opnieuw bekijken en hopen dat het dan wat drukker is. We proberen het steeds vol goede moed. We hadden dus wel weer een kort dagje vandaag, wantja met zijn tienen zitten wachten op werk heeft ook weinig zin.

Tijdens onze heeele lange pauze, werden we nog aangesproken door twee vrouwen, die wilden graag met ons op de foto. Maar natuurlijk, daar zijn we voor!

9429B262-C16F-47F1-A4DA-D05AB5E32418

De afdeling is trouwens helemaal schoon en opgeruimd (voor Tanzaniaanse begrippen), want gister kwam de interne inspectie langs. Benieuwd hoe lang ze dit volhouden.

We waren moe van gisteravond, dus we hebben heerlijk op een matras in de zon gelegen vanmiddag (wel warm hoor) en spelletjes gespeeld. Bijna een weekend gevoel. We hadden op de markt nog lekker mango, avocado en tomaat gehaald. De tomaat was heerlijk, de avocado halfrijp en de mango helemaal niet rijp. Dat doen we nog een keer    ;-P

B78BD56E-2878-428E-A521-20AA17A3AE7B

We hadden de lunch en het avondeten vandaag  maar met zijn vieren in plaats van met 9. Twee van de andere vrijwilligsters waren namelijk een dagje op pad voor het weeshuis. Wat een rust. Geen gekakel aan tafel en geen Milou die om haar zoveelste toast vraagt (die meid kan eten…). Echt even schakelen, maar wel lekker. Kunnen we alvast weer wennen, de groep wordt steeds kleiner en thuis zijn we weer alleen.

In de avond even lekker bijgekletst met het thuisfront en op tijd naar bed. Benieuwd wat morgen weer gaat brengen!

Liefs Robin en Janine

1. Opa:
    26 januari 2023
    Jullie zijn wel lekker bruin en uitgerust als je in nederland weer aan het werk moet.
  2. Eddie:
    27 januari 2023
    Zie het maar als een lange vakantie waar je af en toe iets moet doen. Net als ik in de zomervakantie.
  3. Opa & Oma Jym:
    27 januari 2023
    Jullie hebben toch nog een paar weken om in het ziekenhuis te zijn. Wie weet volgende week meer werk. Succes. Liefs van ons.