Bevalling en kampvuur

27 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Yess, eindelijk hadden we weer een bevalling. We waren net met ons controle rondje begonnen, toen we iemand het bevalkamertje in zagen lopen. Er liep geen verpleegkundige mee, dus we dachten dan gaan wij er naar toe. We hebben ons controle rondje gestaakt, want dat kon later ook nog. We zijn zo’n 2u bezig geweest met de bevalling (weer even versteld gestaan van bepaalde handelingen) en konden moeder en baby in goede gezondheid naar de kraamafdeling brengen.

668527A7-E614-49FC-A0C2-C5612489062A

De ochtend was al grotendeels voorbij en ondertussen waren de controles al gedaan door de studenten. Er kwam nog wel een nieuwe opname. Een van de andere vrijwilligsters had een zwangerschapsschijf meegenomen, waarmee je de uitgerekende datum kan bepalen. De verpleegkundige vroeg ons of we voor deze patiënt de uitgerekende datum konden bepalen en wilde graag uitleg over hoe de schijf werkt. Hebben we toch nog wat kennis kunnen overbrengen!

07B429D6-EE6A-4AD9-BBC4-79E2A50A639F

Bij thuiskomst stond ons een verassing te wachten, nog twee nieuwe mensen. Een ouder koppel die hier samen zijn voor een aantal dagen vrijwilligerswerk, safari en Zanzibar. Lieve mensen, maar toch weer een groot leeftijdsverschil. Bij het avondeten voelde het een beetje alsof we aan de kindertafel zaten..

We hadden eigenlijk plannen om naar een meertje te gaan na de lunch, maar we besloten toch lekker thuis te blijven. We moesten gewoon weer even bijkomen van het “werken” ineens weer :-D, waren we niet meer gewend.

We merken ook wel dat, nu een deel van de groep weg is, er meer rust is. Dan komt de vermoeidheid er toch een beetje uit. Extra fijn dat we gewoon kunnen doen waar we zin in hebben en een heerlijke tuin hebben om lekker in te liggen.

Na het avondeten kwam ineens het spontane idee om een kampvuur te maken. Waar we eigenlijk allemaal zeiden dat we op tijd naar bed zouden gaan, werd het een heel gezellig avondje met leuke en diepgaande gesprekken. Je spreekt elkaar toch anders als je in een wat kleinere groep bent.

79A70786-0EA4-49E6-8C50-AD07E4E7CE39

Morgen weer leuke dingen op de planning!

Liefs Robin en Janine

1. Mama:
    28 januari 2023
    Hoe leuk weer! Veel plezier van het weekend! Wij passen op je huisje😀 en gaan er ook even van genieten🥰
  2. Opa & Oma Jym:
    28 januari 2023
    Wat een schatje weer. En je ziet weer werk. Fijn weekend. Geniet ervan
  3. Eddie:
    29 januari 2023
    Heerlijk toch om gewoon moe te zijn van je werk.