Laatste dag met deze groep

25 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag is de laatste dag met deze groep compleet. Vanaf morgen gaan de meiden afwisselend op Safari en naar Zanzibar. Sommige komen nog voor een nachtje terug en anderen voor wat langer. We hebben er dus een leuke dag van gemaakt met zijn allen.

We begonnen de dag in het Meru District Hospital. Voor het eerst sinds vier dagen weer een wandelingetje in de zon. We hebben ons vertrouwde rondje controles weer gedaan en teruggekoppeld aan de verpleegkundigen en artsen. Toch gek hoe onze mindset al veranderd is. Controles doen bij patiënten zonder achtergrondinformatie, niet doorvragen naar andere klachten of andere controles en hier nu eigenlijk wel oké mee zijn. Accepteren dat dit is hoe het hier gaat en blij zijn met de kleine dingen die we kunnen toevoegen aan de zorg hier. Verder was het rustig, geen bevallende vrouwen (helaas). De verpleegkundige wreef er nog even in dat het gister wel druk was geweest met bevallingen. Even balen dat wij op het schooltje waren…

Om 11u hadden we even een pauze met zijn allen. Dit is een beetje gewoonte geworden. Omdat het zo rustig was, besloten we eerder naar huis te gaan. Morgen weer een dag!
Het viel ons trouwens op dat het ziekenhuis terrein super goed onderhouden wordt. Elke dag zijn ze bezig met het gras hakken, de bosjes recht maken en de stoep schrobben.

980545F2-21A4-4F71-B3C1-9A5AC5005853    5F7EA8C6-57B0-4626-9642-EE2B348E7B50

Vanmiddag zijn we met heel de groep gaan lunchen bij de Mount Meru Game Lodge. Een soort vakantieresort aangrenzend aan een gebied waar buffels en zebra’s/ezels/combi’s rondliepen, super leuk. We genoten van een KOUDE cola en een heerlijke clubsandwich.

D17F0BBA-3163-45CB-AADD-765957DEA0D8      8AF220B1-46FA-431F-A8DA-6FBFEB10E0E7

Daarna op de pickie pickie naar huis, want met zijn allen in die dala dala is toch steeds zo’n geprop. Eenmaal thuis hebben we lekker met zijn allen in de tuin gelegen en onszelf met zijn vieren in de hangmat gepropt, want we wilden een spelletje doen. Dit resulteerde in een hangmat die bijna op de grond hing en een paar pijnlijke plekken, maar het was wel leuk!

02C9B797-BDD8-472F-A8EB-16AEC39832E5

Vanavond hebben we een afscheidsbarbecue met de meiden uit het huis en Kevin, Allan en Baraka. Hier keken we allemaal al even naar uit.

E3926154-C0A5-413F-A949-DF6DEE4E58B3

Liefs Robin en Janine

1. Eddie:
    26 januari 2023
    Jullie gingen toch om te werken?