Nduruma waterfalls en Lake Duluti

9 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Zoals beloofd nog een blog over onze middag activiteiten.

Kevin nam ons mee naar een waterval. We moesten hiervoor wel achterop een motor. Een hele ervaring over de hoofdweg en over een aantal slinger slanger hobbel weggetjes. Even spannend, maar de rit meer dan waard. Na een betaling voor toegang en een stukje over een stijl trappetje naar beneden komen we bij een prachtige plek met een mooie waterval. Adembenemend uitzicht. We mogen zelfs even zwemmen. Even twijfel, want er zitten andere mensen en het voelt best koud aan, maar aan de andere kant denken we: dit doen we maar èèn keer en we hebben onze bikini al aan. Dus hup kleren uit en met enige moeite over de gladde stenen het water in. Wat een ervaring.

B640B0F7-0EC6-461B-9198-6F5A2AB16055

Daarna achterop de motor naar Lake Duluti. Een prachtig groen meer, helemaal omringt met bomen. Volgens Kevin is de kleur van het water groen door de reflectie van de bomen. We kunnen daar aan tafeltjes zitten en Kevin regelt een lokaal biertje voor ons om te proeven. Best genieten met dat uitzicht. Hij bestelde wel gelijk een grote (500ml) voor ons… als we maar achterop die motor blijven zitten op de terugweg.

969C8476-7116-474A-B87E-2CB0B6739D815B50171A-A2F9-4FC6-B678-4D01B4262CB5

We worden weer veilig afgeleverd en kunnen straks lekker aanschuiven bij de maaltijd gemaakt door Flora. Vanavond komen er 4 nieuwe vrijwilligsters, die gaan we gezellig opwachten!

Liefs Robin en Janine

1. Lisanne:
    9 januari 2023
    Leuk meiden, lekker de omgeving ontdekken!!❤️
  2. Dienke Donner@Gmailcom:
    9 januari 2023
    Oh dat was echt genieten vanmiddag en spannend, wat leuk
  3. Eddie:
    10 januari 2023
    Heerlijk. Werken en toch al een soort vakantie. Zo zie je nog iets van het land ook.