Mother’s Mercy school

24 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag weer niet naar het ziekenhuis, want we gingen een dagje meelopen op het schooltje vlak achter ons huis. We keken er erg naar uit, gezellig een dagje met de kinderen en ze helpen dingen te leren.

Het schooltje bestaat uit drie kleine gebouwtjes, waarin drie verschillende klasjes in het Engels les krijgen. De jongste klas is 3-4 jaar oud, de middelste groep 4-5 jaar en de oudste groep 5-6 jaar. De kinderen hoeven geen schoolgeld te betalen en de uniformen krijgen ze ook.

Onze verwachtingen waren wel iets te hoog. De docenten waren erg nors en we voelden ons niet heel erg welkom. Er werd (als er tegen ons gepraat werd) erg kortaf gedaan en we werden erg aangestaard. De kinderen waren super lief en vonden ons volgens mij bij voorbaat al leuk (want we zijn mzungu’s). Helaas werd er niet echt lesgegeven en werden de kinderen ook niet heel erg bezig gehouden na hun opdracht. Het was dus erg druk en chaotisch en voor ons was er ook niet veel te doen. In de pauze konden we wel even leuk spelen met de kindjes.

4240B6C2-02A9-413F-BB88-0168CDFE299C       5782126E-5B80-47CA-89D6-3AAFB2A48EAC

Vanmiddag was het weer tijd om de was te doen. We hadden van de week nieuw wasmiddel gekocht, want de tube uit Nederland was al opgebruikt door iedereen in het huis. Een voordeel van hier is dat het aan de waslijn zo droog is. Een paar uurtjes in de zon en de wind en het kan weer opgevouwen in de kast. Echt schoon kunnen we het niet trouwens noemen, dus we kunnen niet wachten tot we het thuis weer in de wasmachine kunnen doen.

Het grootste gedeelte van de groep was vanmiddag weg (naar een tattoo shop). Wij waren erg moe en waren toch niet van plan een tattoo te laten zetten, dus we zijn lekker thuis gebleven. Wel lekker even, zo rustig voor het eerst in twee weken. We hebben lekker in de tuin legen, gelezen en een spelletje gedaan. Lekker even bijkomen.

Morgen gaan we weer naar het ziekenhuis, dus we hopen weer op een (paar) leuke bevalling(en).

Liefs Robin en Janine

1. Mama:
    24 januari 2023
    Ook weer bijzonder om op school te kunnen kijken. En lekker hoor even een middagje in de tuin
  2. Opa & Oma Jym:
    24 januari 2023
    We denken dat de kindjes jullie leuker vonden dan het onderwijs. En deze groep is ook speelser nog, vandaar dat het rommelig was. Maar gezellig met hun..
  3. Eddie:
    25 januari 2023
    Zal ik wat weektaken sturen. Hebben ze wat te doen als ze klaar zijn.