Middagje bruin worden

22 januari 2023 - Arusha, Tanzania

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen (dit keer niet wakker gemaakt door onze huisgenootjes). We lagen pas laat in bed, want we waren op stap in Arusha. We hadden een super gezellige avond met zijn allen, ook weer een hele ervaring die Tanzaniaanse club.

Nadat we thuis gezellig een drankje hadden gedaan onder het genot van een spelletje, gingen we met de bus van Allan op weg naar Arusha. Lekker in komen met wat meezingers in de auto. Een van de meiden is omgedoopt tot DJ en regelt elke keer de muziek als we op stap gaan.

Tot onze verassing waren we een keer niet de enige mzungu’s. Het maakte het staren en aanspreken echter niet minder, toch wel vermoeiend af en toe. Gelukkig waren we met een grote groep dus konden we elkaar redden als we niet van iemand af kwamen!

Eenmaal thuis moesten we wel eventjes zachtjes ons bed in, want ons kamergenootje Vivian sliep al. Die had vrijdag op zaterdag een nachtdienst in het Weeshuis gewerkt. Gelukkig had ze ons niet gehoord en kon ze lekker doorslapen. Toch wel een uitdaging om zachtjes en zonder licht het stapelbed in te komen.

Vanmorgen kwamen we lichtelijk uitgedroogd ons bed uit, want de watervoorraad was op. We konden onze dorst dus niet lessen. De watervoorraad werd pas na het ontbijt aangevuld. Daarnaast viel ook de stroom nog uit, dus moesten we creatief zijn met het ontbijt. Uiteindelijk konden we met volle magen en genoeg water naar het Mount Meru hotel, waar we lekker heel de dag hebben gerelaxt. Helaas hebben we weinig zon gezien vandaag, maar de temperatuur was prima!

Morgen begint onze derde werkweek alweer. De tijd vliegt. Hoewel we zoveel gezien en gedaan hebben, dat het ook wel voelt alsof we hier al veel langer zijn. We starten deze week niet met een ochtend in het ziekenhuis, maar met een middag in het weeshuis. We gaan een middagje met Vivian mee om te kijken waar zij haar vrijwilligerswerk doet. We zijn heel benieuwd! Morgen horen jullie hier meer over!

Liefs Robin en Janine

1. Opa & Oma Jym:
    22 januari 2023
    Echt gezellig zo om met z'n allen uit te gaan in het weekend en uit te slapen. Vast niet gedacht dat het zo zou zijn. Van wie is de hond?
  2. Eddie:
    23 januari 2023
    Veel plezier vandaag.
  3. Opa:
    23 januari 2023
    Wat leuk allemaal jullie genieten wel. Ook gezellig met Janine gekletst via het beeldscherm. Groetjes van ons opa en oma.