Kunstenaars in spe

21 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vanmorgen hebben we een poging gedaan tot uitslapen. We hebben in ieder geval iets langer geslapen, maar onze huisgenootjes waren al wakker en besloten de rest ook wakker te maken met het liedje “wakker worden”. Echt leuk…..

Nadat we allemaal een soort van opgestart waren, hebben we lekker op het gemakje ontbeten. Ook de eerste keer sinds twee weken dat dit zonder tijdsdruk kon.

Rond 11u vertrokken we naar onze activiteit van vandaag; the Swahili Art group. Na stukje met de Dala Dala en de tuc tuc, kwamen we aan bij een stukje verlaten terrein met aan de rechterkant een paadje tussen de bosjes door. Na een klein stukje door de bosjes kwamen we uit bij een plek waar prachtige schilderijen uitgestald stonden.

82AFAE40-A9A5-4BB2-BE78-826502947866

3B53294A-6E52-478E-A2F3-A695CF89E02D
We kamen hier niet alleen om schilderijen te bekijken, maar we hadden gezien dat je hier ook zelf kon schilderen. Dat leek ons toch leuk. Na kennismaking wel eerst even getwijfeld, want ja echte Picasso's zijn we niet. We mochten zelf bepalen wat we wilden schilderen en konden inspiratie opdoen bij de uitgestalde schilderijen. Nadat we gevraagd hadden of we wat hulp konden krijgen met tekenen besloten we het er toch op te wagen.

We hadden een super leuke middag en hebben allebei (met een beetje hulp) toch een leuk eindresultaat gecreëerd. We mochten de schilderijen ook mee nemen, dus daar gaan we thuis een leuk plekje voor zoeken.

7EA9FBD8-FEDF-4C21-9AF8-0C39E0F9CCB3    C6832E24-1851-4B8E-8097-9347C2C1491F

Vanmiddag lekker rustig aan gedaan en in de tuin gehangen.

Nu zijn we ons aan het klaarmaken voor een avondje stappen in The Hub in Arusha. Gezellig een drankje vooraf, wijn uit gewone drink glazen, want wijnglazen hebben ze hier niet.
Kevin, Allan en Baraka gaan ook mee. Met de locals op stap dus. We zijn heel benieuwd.

Liefs Robin en Janine

1. Mama:
    21 januari 2023
    Nou een echt kunstwerk geworden! Kan zo aan de muur.
  2. Opa & Oma Jym:
    21 januari 2023
    Echt een leuke creatieve middag, Met mooie schilderstukken.. Echt mooi Robin en Janine.
  3. Eddie:
    22 januari 2023
    @ Robin: Heb je ook steeds in dezelfde richting geschilderd net als bij kleuren?
  4. Robin en Janine:
    22 januari 2023
    Jazeker, alleen nu van links naar rechts, in plaats van van boven naar beneden