Bijna weekend!!!

20 januari 2023 - Tengeru, Tanzania

De laatste werkdag weer voor het weekend. We zitten hier alweer bijna twee weken. De tijd vliegt.

We zijn vandaag rustig bezig geweest met onze controle rondjes en het herhalen van de controles. Het was gisteravond en gisternacht zo druk geweest dat de kraamvrouwen met hun baby op de zwangeren afdeling lagen, dus daar waren we wel even mee bezig. Op de valreep kwam er een nieuwe opname binnen en hadden we nog een hele leuke vlotte bevalling. Dat was de week weer leuk afsluiten. Daarna kwamen er nog nieuwe opnames en voor het eerst waren we nog bezig om 13u.

4550D020-A023-45BD-A4EC-EE24917D272F

84C01447-FBB8-4800-BE21-F52994361680
Deze week in totaal 5 bevallingen zelf gedaan, 1 gezien en 1 keizersnede. Een vruchtbare week, leukk!!

Op de terugweg werden we een vergezeld door een aantal kindjes die eerst heel hard Mzungu riepen en vervolgens met ons meeliepen. Janine had gelijk een meisje aan haar hand lopen. Daar moesten we natuurlijk ook even een foto mee maken. Want ja, zoals zij ons leuk vinden, vinden wij hen ook leuk!

B5671D84-9BFC-46CB-8792-C60E1821E288

Vanmiddag zijn we naar het andere vrijwilligershuis van Allan geweest, waar op dit moment geen vrijwilligers zitten, maar wel 5 Duitse herder puppies. Daar wilden we natuurlijk even lekker mee knuffelen. Hele schattige puppies, maar ook wel schrijnend om te zien hoe mager ze zijn. Het was ook duidelijk te zien welke puppies als eerst bij het voedsel zijn, het verschil tussen hoe groot de puppies waren was enorm. Ze krijgen hier alleen rijst met vlees, dus geen brokken zoals wij gewend zijn.

Na het knuffelen was er nog tijd om even gezellig wat te drinken. Een kilimanjaro biertje en een colaatje gingen er wel in. We werden weer thuis gebracht en konden bijna gelijk aan tafel. Vanavond waren er twee vrijwilligsters niet, toch heel anders aan tafel.

De plannen voor morgen zijn gemaakt en we kunnen eindelijk na bijna 2 weken weer een keer uitslapen. Eens kijken of dat nog lukt.

Lala Salama (slaap lekker!)

Liefs Robin en Janine

1. Mama:
    20 januari 2023
    Hoe schattig. Veel plezier van het weekend!
    Voor nu dan lekker slapen😘
  2. Opa & Oma Jym:
    20 januari 2023
    Dat was weer een drukke dag. Leuk, maar ook zonde van die puppies. Slaap lekker straks en morgen uitslapen!!!!
  3. Opa:
    20 januari 2023
    Na drukke dagen nu leuke dingen doen veel plezier groetjes van opa Ed en Oma Els.
  4. Eddie:
    21 januari 2023
    Ik zal tegen Kay zeggen dat hij niet mag klagen dat hij in Nederland woont.