Knuffelen op de nursery

15 februari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag een dagje vrij genomen van het ziekenhuis. We wilden s’middags naar het weeshuis en we wilden niet het risico lopen dat we daar niet op tijd weg zouden kunnen.

We hadden dus de ochtend lekker vrij en hebben die gebruikt om uit te slapen. Heerlijk op het gemakje gedaan, samen ontbeten en rond 12u richting Tanz Hands. Hier hebben we weer genoten van een broodje en rond 14u waren we in het weeshuis.

De kindjes sliepen nog, dus we hebben even gebruik gemaakt van de gelegenheid om met een van de nanny’s af te spreken hoe laat we zondag langs kunnen komen, om de spullen te brengen die Lisanne heeft ingezameld. Daarna naar de Nursery, waar de baby’s een voor een naar buiten werden gebracht. We mochten gelijk lekker knuffelen en de fles geven. Na het badje nog even lekker buiten spelen en ze rond 16u weer in bed gelegd. Wat is het toch rustgevend om met die kleintjes bezig te zijn (zolang ze vrolijk blijven ;-P). Even nergens aan denken en de focus op vrolijke baby’s.

931EB2D9-1CC4-45B4-82CC-E117B963AE5E    E27935E9-F54F-404E-A5E3-EA5D690E379C

A9C67235-2C5D-4F98-97C2-5F0CD2B50DB2
Bij thuiskomst weer lekker op de bank en wachten tot het avondeten klaar is. Alleen om 19u was Baraka nog niet gesignaleerd en we bedachten dat we hem sinds we thuis waren al niet gezien hadden. Dat was wel gek, want Baraka is altijd thuis rond etenstijd om het eten voor ons klaar te maken.

Hongerig en lichtelijk bezorgd besloten we zelf het eten maar te gaan opwarmen (Flora maakt het overdag altijd klaar) en Kevin een berichtje te sturen of hij iets wist. Net toen we het eten aan het opwarmen waren, kwam Kevin toevallig aan. Die had niks gehoord, maar zou een paar telefoontjes plegen. Halverwege het eten kwam de mededeling dat Baraka naar Arusha was gegaan om zijn telefoon te laten maken en waarschijnlijk vast stond in het verkeer. Kevin ging er weer vandoor en vlak daarna kwam Baraka binnen lopen. Gelukkig maar. Blij dat hij veilig thuis was en wij hebben toch een keer “gekookt”.

Morgen weer naar het ziekenhuis en afhankelijk van hoe laat we thuis zijn bekijken we de middagplanning. Nu weer lekker slapen. Lala Selama!

Liefs Robin en Janine

1. Eddie:
    16 februari 2023
    Nu alweer een dag verder.
  2. Opa & Oma Jym:
    16 februari 2023
    Wat leuk en gezellig al die baby's. En wat een schatten. Dat was echt genieten. De tijd gaat hard.