Bruin of toch rood

5 februari 2023 - Tengeru, Tanzania

Vandaag weer een heerlijk dagje aan het zwembad.

Eerst lekker uitgeslapen. Een korte onderbreking rond 7u, omdat iemand heel hard voor ons raam stond de praten. We hebben die persoon even vriendelijk verzocht om stil te doen, zodat we nog even verder konden slapen. Op het gemakje ontbeten en weer in een overvolle dala dala naar het mount meru hotel.

Heerlijk genoten van de zon, het water en natuurlijk de pizza. Het was erg warm vandaag en de zon erg fel, dus af en toe een duikje in het water was wel nodig. Ondanks het goede insmeren en in de schaduw liggen, zijn we toch allemaal een beeeetje verbrand. Dus lekker onder de aftersun nu.

Nog even naar de supermarkt om wat boodschappen in te slaan en bij thuiskomst waren de meiden weer terug van de safari. Wat een gezelligheid weer, de groep is weer compleet. Helaas niet voor lang, want morgen vertrekken ze naar Zanzibar en vanuit daar naar Nederland. We zullen elkaar daar pas weer zien, maar de plannen om elkaar te bezoeken zijn al gemaakt.

Omdat het onze laatste avond als complete groep is hadden we weer een barbecue. Gezellig buiten eten met de volle maan in plaats van ongezellig binnen met het “bouwlicht”..

D1AA29EC-20B4-4A22-A1AA-4F2902C7BA95

Morgen gaan er nog een aantal meiden naar het weeshuis om de laatste dingen af te schilderen en wij gaan naar het ziekenhuis om de nieuwe vrijwilligster rond te leiden. We zijn benieuwd wat zij gaat doen en wat ze ervan gaat vinden. En we hopen natuurlijk weer op een bevalling of wat opnames. De middag gaan nog lekker gebruiken om als laatste middag met de groep bij elkaar te zijn en dan voor het eerst definitief afscheid nemen van de meiden.

Liefs Robin en Janine

1. Eddie:
    6 februari 2023
    Wat een zwaar leven toch. 😃