Dag huis, hallo hotel

25 februari 2023 - Zanzibar, Tanzania

Vanmorgen vlogen we naar Zanzibar. Nu begint het aller laatste deel van dit avontuur.

Heel raar om afscheid te nemen van een plek die je zes weken lang thuis hebt genoemd. Hoewel er geen meiden meer van onze groep waren, moesten we nog wel afscheid nemen van Baraka en Kevin. De mannen die ons de afgelopen 6 weken zoveel hebben laten zien en 24/7 voor ons klaar stonden.

Maar goed aan alles komt helaas een einde en ook deze reis houd een keer op. Gelukkig mogen we het afsluiten met 6 dagen Zanzibar. De vlucht verliep heel soepel, we hadden wel een half uurtje vertraging, maar dat maakte niet uit. Een uurtje vliegen en we waren er al.

2033A89A-EFBA-4899-AE9D-434FE8E5EA4C
We werden opgewacht door een vriend van Allan, die de hele week onze transfers zal regelen. We konden met de taxi niet tot voor het hotel komen, dus we moesten nog een stukje lopen naar het hotel. Eenmaal daar aangekomen bleek dat we ineens in het zuster hotel zouden overnachten, omdat ze daar driepersoonskamers hebben. Dus hup weer met alle spullen een paar straten lopen, waar we vervolgens nog een uur op onze kamer moesten wachten. Maar een prima hotel, hier kunnen we dit ene nachtje prima vertoeven.

Na het inchecken en omkleden zijn we opzoek gegaan naar een lunchtentje. Deze vonden we op het strand, heerlijk met de voetjes in het zand en uitzicht op zee. Een heerlijke lunchkaart, waar uiteindelijk maar twee dingen van beschikbaar waren. Die twee gerechten waren overigens prima.

C12B6E76-62EC-46FD-A33A-27481FD1B72D

Daarna zijn we een rondje door Stonetown gaan lopen, opzoek naar de “bezienswaardigheden” hier. We wilden het ouderwets met een toeristen kaartje doen, dus we waren op een gegeven moment een beetje verdwaald (met google maps altijd nog achter de hand). Uiteindelijk kwamen we uit bij de kathedraal waar we naar opzoek waren en kregen we een rondleiding. Het bleek dat op de plek waar de kathedraal nu gebouwd is, vroeger een slavenmarkt is geweest. We hebben de kerkers bezocht en heel veel uitleg gehad over de geschiedenis van de slavenhandel op die plek. Interessant en heel indrukwekkend. Vooral het monument waren we even stil van.

576BFBA7-E52C-420C-8302-8A6AC2D88A8F

E7F477D9-8BE3-4B1C-8048-D51F0CBFBA04
Nadat we bij de kathedraal waren geweest begon het al te schemeren, dus richting het hotel. We merken wel dat de cultuur hier heel anders is dan de plek waar we vandaan komen. Het is hier heel islamitisch gericht en je ziet weinig echt Afrikaanse mensen. We voelden ons niet helemaal prettig bij het idee om in het donker de straat weer op te gaan. Helemaal aangezien we een beetje wat verder de stad in zitten en de eettentjes voornamelijk bij het strand zijn. We besloten dus lekker in het hotel te blijven, te douchen (en afdrogen met een gewone handdoek ipv een reishanddoek!!!) en te eten bij het rooftop restaurant. Heerlijk gegeten met een leuk uitzicht en zelfs nog even live muziek!

Morgen staat de eerste tour op de planning en gaan we door naar Paje, het plaatsje waar we tot vertrek zullen overnachten.

Liefs Robin en Janine

1. Eddie:
    26 februari 2023
    Laat het relaxen maar beginnen.
  2. Opa & Oma Jym:
    26 februari 2023
    Wat een uithoudingsvermogen hebben jullie. En dan ook weer verslag te doen van alles, na een dag vol belevenissen. Top. Ga zo door.